הרב אריה שכטר זצ”ל היה מעמודי התווך של עולם התשובה, ובסגנונו הייחודי והסוחף קירב המונים לאביהם שבשמים.

הרב אריה שכטר – תמצית קורות חייו

הרב יהודה אריה שכטר הוא יליד הונגריה, בה נולד לאביו הרב יעקב שכטר.

בשנות בחרותו התעלה בתורה בישיבת סלובודקה בעיר בני ברק, וכבר אז בלטו תכונותיו התרומיות כאשר פעל כחונך לבחורים צעירים ממנו.

במהלך חייו היה מקורב לכמה רבנים שלאורם הלך. בצעירותו התקרב ל’חזון איש’ והתחמם באורו עד פטירתו. לאחר מכן הסתופף בצילו של הרב מבריסק – רבי יצחק זאת סולובייצ’יק. בהמשך קיבל הדרכה מרבו רבי חיים גריינמן. כמו כן היה מקורב לרבי שאול קוסובסקי שחור ולגיסו רבי יחזקאל ברטלר, עימם נהג להתייעץ רבות.

הרב אריה אף זכה בצעירותו ללמוד בחברותא עם הרב חיים קניבסקי זצוק”ל.

הרב אריה נישא לביתו של הרב אשר סופר, ונולדו לו 7 ילדים.

הרב אריה שכטר – פעילותו בתנועת הקירוב

כבר בצעירותו הוא התחיל בפעילותו בענפי הקירוב, והרחיק נדוד להפיץ יהדות בעיירות הפיתוח ובמחנות העולים, וכמו כן ייסד שיעורי תורה במושבים הפזורים באזורי הפריפריה בכל רחבי הארץ.

את פעילותו בתחום הקירוב הוא המשיך לאורך חייו כאשר שימש כמרצה בכיר בתנועות הקירוב השונות כגון ‘ערכים’ ‘הידברות’ ועוד. במסגרת זו זכה לקרב המון יהודים לאביהם שבשמיים.

ספרי הרב אריה שכטר

דרשותיו המאלפות של הרב אריה שכטר זצ”ל נכתבו בסדרת ספרים העונה לשם ‘אריה שאג’ הספרים נערכו על ידי הרב יעקב ישראל פוזן, וזהו סדר הכרכים:

  • ‘אריה שאג’ על ימים נוראים וסוכות
  • ‘אריה שאג’ על חנוכה
  • ‘אריה שאג’ על פורים ופסח
  • ‘אריה שאג’ על שבועות
  • ‘אריה שאג’ על בין המצרים

ספר נוסף שיצא לאור על ידי הרב אריה שכטר הוא: ‘תוספת הרא”ש על מסכת סוטה’ בשולי ספר זה יש מכתבים נדירים ששיגר אליו הרב חיים קניבסקי זצ”ל לארצות הברית כאשר התגורר שם.

כאן תוכלו להזמין את ספריו של הרב אריה שכטר במחיר אטרקטיבי.

Filter