רותי קפלר

רות קפלר – דרכה הספרותית:

רותי קפלר החלה את דרכה הספרותית בסיפורים קצרים בעיתון ‘המודיע הצעיר’, בהנחיית הסופרת הוותיקה חוי רוזנברג, וכן בסדרות בהמשכים ב’הבית שלנו’ – עיתון הנשים של המודיע.

בהמשך כתבה רות קפלר סדרות לנשים בעיתון ‘לבית’ מבית ‘המבשר’, בשם העט בתיה פרומן. ביניהן  ‘אסתריקה נתנו בה אמון’, ו’בסוף יקראו לך לחזור’. כמו כן כתבה סדרות לנוער בעיתון ‘מרווה לצמא’, שיצאו לאור כספרים: ‘שיבולים שנותרו בשדה’ ו’עוד פנס ודי’.

בעיתון ‘משפחה’ פרסמה רות קפלר סיפורים בהמשכים למבוגרים: ‘אנוכי מבקש’, ‘הנורמלי האחרון’ ו’אחרי הרעש קול’ (שיצא לאור תחת השם ‘לחיות וחצי’). ב’בתוך המשפחה’ פרסמה בהמשכים את הספר ‘שניה אחרי האור’.

רותי קפלר – ספריה ותכניהם:

לרותי / רות קפלר ספרי קריאה מרתקים וסוחפים ואלה הם:

“הספר הזה לא יפתור את כל הבעיות. למעשה, אפילו בעיה אחת הוא לא יפתור. אבל לא באנו לפתור בעיות, באנו לספר סיפורים”. (מתוך גב ‘לחיות וחצי’)

‘אנוכי מבקש’: סיפור על חיפוש ודרך. אברך ממשפחה מצויינת שאינו מוצא את מקומו בחצר החסידית אליה הוא שייך, וקבצן מבוגר שעוזר לידידו הצעיר להיחלץ מחייו כהומלס.

‘הנורמלי האחרון’: סיפור על יחידים וקהילות. שרה’לה אשת השאלים, איציק הרווק המזדקן, ילידי הכפר מפפואה ניו גיני וצדוק, שיודע שהוא שליח משמים, אבל אף אחד לא מכיר בכך מלבדו. להיות אחרון, או נורמלי? זו השאלה. תשובה אין.

‘לחיות וחצי’: על חיים ויותר מהם. מאיר, בחור חסידי מבוגר, מקים את ביתו עם אפרת, בת למשפחה מעדות המזרח ממושב בעמק לוד. שורי בתם, חצי-חצי, מחפשת את זהותה. יענק’ל הלר מנהל הסמינר שקוע בתרדמת. חצי מת, חושבים אנשים. חצי חי, מזכירה גיטה אשתו. רק הוא ואלוקיו יודעים שהוא חי וחצי. ומוישה, מנהל הכספים, לומד איך בונים בית מחדש.

‘שניה אחרי האור’: סיפור על חומר ורוח. נחמי, אשת אברך חסידי, עילוי מתמיד ורחפן, מתחזקת בית ועבודה ומנסה לשלוט על כל החזיתות. גדליה אחיה, המבקר הרוחני בעיתון ‘המהדהד’, מגייס כספים עבור ניתוח השתלת אוזן לבתו. דודי, שבחר בדרך אחרת, והקשר שלו עם אמו מתנהל בויכוחים אינסופיים. וחיה, בת הזקונים, שמסתכלת על כל אלה וחושבת.

‘ילדה נוף’ – סיפור על הורות מאתגרת לילדה שלא מסתדרת, לא מוצאת, מאבדת, לא יודעת, שוכחת. מציק לה, דוקר לה, היא לא יכולה, ולפעמים בכלל נעלמת. בחדר בלגן ועל המיטה גרעין אפרסק ולבן אכול וספר מעוך. מה עושים כשילד שלך עושה בושות בלי סוף? ובעיקר, מה לא עושים?

רותי קפלר – ביוגרפיה

רותי קפלר היא תושבת ירושלים, נשואה ואם לשישה. עוסקת בראיית חשבון. בתו של ר’ שאול אלתר.
Filter